03.11.2013

Dinh Van Paris

 
Na polski rynek luksusowej biżuterii wchodzi właśnie prosto z Paryża marka, którą cechuje wyjątkowa prostota wykonania, świeżość wzorów i łatwość noszenia. Kreacje Dinh Van wyróżniają się i różnią od tysiąca innych. Współczesna i ponadczasowa, czysta i prosta w kształtach, zarówno dla kobiet, mężczyzn jak i dzieci. Nazwa marki pochodzi od nazwiska jej twórcy – jubilera Jean’a Dinh Van, który przez 10 lat uczył się rzemiosła u Cartiera, gdzie jego ręce „zakochały się w metalu”. To doświadczenie przykuło jego uwagę do luksusu i piękna.


Firma Dinh Van została założona w Paryżu w 1965 roku. Jean Dinh Van zmęczony wykonywaniem klejnotów trzymanych w sejfach, zaczął tworzyć własną rewolucyjną biżuterię, która wyszła na ulice. Stworzył więc swoją pracownię z jedną ambicją: tworzenia niezbędnej biżuterii, bardziej osobistej i bardziej żywej - biżuterii, która ma bardziej ujawniać tych, którzy ją noszą niż robić wrażenie na tych, którzy na nią patrzą. Łaknął tworzenia biżuterii, którą kobiety będą mogły kupować i nosić codziennie. 

Cały wymiar tych zmysłowych i podstawowych sztuk biżuterii dinh van ujawnia się wówczas, gdy się je nosi. Uniwersalne symbole, zaczerpnięte z optymistycznych obserwacji naszych czasów, przyniosły sukces marce, czego najlepszym dowodem są kolekcje Menottes, Cible, Maillon, Seventies i Chinese Pi.

Wśród znanych nazwisk osób, które są wierne kreacjom dinh van są m.in.: Catherine Deneuve, Zinedine Zidane, Kate Moss, Ines De la Fressange, Clemence Poesy, Lapo Elkann czy Jean Reno. Od samego początku Jean Dinh Van projektuje sztuki z wyrafinowanym poczuciem humoru, co najlepiej potwierdza najbardziej rozpoznawalna kolekcja tej marki jaką jest Menottes. Charakterystyczne „Kajdanki” powstały dzięki brelokowi do kluczy. Dinh Van flirtuje z gadżetami i dlatego stworzył „brelok – kajdanki”, opierający się na prostej zasadzie, aby zgrabnie oddzielić zestaw kluczy. Nagle jednak postanowił przeistoczyć tę ideę w wielki sukces i obrócić ten splot w sztukę biżuterii, która do tej pory jest bestsellerem na rynku.
Zdjęcia - mat. prasowe. 


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz